Den norske skole Costa Blanca Alfaz 2024-prisen | Den norske skole Costa Blanca

Den norske skole Costa Blanca Alfaz 2024-prisen

Alfaz

Espai Cultural Escoles Velles var vertskap for prisutdelingen av L’Alfàs 2024-prisen til Den Norske Skole Costa Blanca og Sierra Bernia School, to utdanningssentre med mer enn 50 års historie i kommunen. Tildelingen av L’Alfàs-prisen er en del av «L’Alfàs amb Història» kulturuke, i år dedikert til å analysere opprinnelsen til bosettingen av nordeuropeere i kommunen som startet på 1960-tallet.

Ellen Watkinson, styreleder for Den Norske Skole Costa Blanca, og Bjarte Buen, rektor ved DNSCB, mottok denne prisen sammen med Duncan Allan, direktør ved Sierra Bernia School.
Den Norske Skole Costa Blanca ble grunnlagt i 1972 og er den eldste og største av alle norske skoler i utlandet. Skolen startet opp for 52 år siden.
Premi L’Alfàs er laget av keramikk av Alicante-kunstneren José María Morán Berruti der fyret i Albir og furutreet på Plaza Mayor, to av symbolene til kommunen, samles.